Про школу
вівторок, Березень 5, 2013 | Елена Штеренберг
Інтенсивний курс з біології в 11-му класі. Залік з теми «Популяція. Екосистема. Біосфера»
Шановні учні 11-го класу!
Нагадаю, що оцінка з теми «Популяція. Екосистема. Біосфера» йде в атестат окремою оцінкою з дисципліни «Екологія».
Залік з теми складається з виконаних всіх робіт (самостійних, практичних, лабораторних та домашніх) в робочих зошитах, творчої роботи (у вигляді презентації) та тестування.
Тема 2. Популяція. Екосистема. Біосфера
1) Самостійні та домашні роботи в робочих зошитах:
Популяція. Характеристика популяцій (стор. 55-59); Екологічні чинники (стор. 59-61); Поняття про середовище існування (стор. 62-65); Біологічні адаптивні ритми організмів (стор. 65 — 67); Угруповання та екосистеми. Склад і структура угруповань (стор. 67 — 70) ; Різноманітність екосистем. Розвиток і зміни екосистем. Продуктивність екосистем (стор. 70 – 73 до завдання № 3, стор.74-76); Загальна характеристика біосфери. Учення В.І. Вернадського про біосферу (стор. 76-78); Практична робота № 3 Розв’язування задач з екології (стор. 13-15). Виконати до 11.03.13
2) Творча робота –презентація. Ви обираєте будь-яке питання з даної теми та створюєте презентацію до 7 слайдів. Захист презентацій 11.03.13
3) Тестування проводитиметься 11.03.13 з питань:
1. Вміти називати:
— надорганізмові системи;
— основні характеристики популяції;
— екологічні фактори;
2. Наводити приклади:
— угруповань, екосистем;
— пристосованості організмів до умов середовища;
— подібності у пристосуванні різних видів до однакових умов середовища;
— ланцюгів живлення;
— екологічних пірамід;
3. Характеризувати:
— середовища існування організмів;
— екологічні фактори, їх взаємодію;
— добові, сезонні, річні адаптивні біологічні ритми організмів;
— структуру і функціонування надорганізмових систем;
— взаємодію організмів в екосистемах;
— ланцюги живлення;
— правило екологічної піраміди;
— біосферу, функціональні компоненти та її межі;
— поняття про ноосферу;
4. Пояснювати:
— основні закономірності дії екологічних факторів на живі організми;
— шляхи пристосування організмів до умов існування;
— зв’язки між організмами в екосистемі;
— роль організмів (продуцентів, консументів, редуцентів) і людини в штучних і природних екосистемах;
5. Порівнювати:
— різні середовища життя;
— організми, що пристосувались до життя в різних середовищах;
— природні та штучні екосистеми;
6. Застосовувати знання:
— про особливості функціонування популяцій, екосистем, біосфери для обґрунтування заходів їх охорони;
— для проектування дій у справі охорони природи;
— для прогнозування наслідків впливу людини на екосистеми;
— для визначення стратегії й тактики своєї поведінки в сучасних умовах навколишнього середовища;
7. Робити висновок:
— про цілісність і саморегуляцію живих систем;
— про роль біологічного різноманіття, регулювання чисельності видів, охорони природних угруповань
для збереження рівноваги у біосфері.
У разі тривалої, шанобливої відсутності учня або отримання незадовільної оцінки з темі, допускається перездача даної теми на протязі двох тижнів після заліку, тобто до 22.03.13.
Бажаю успіхів!
Просимо Вас при передруку статті розміщувати посилання на наш сайт! © Школа «Афіни», 2013