Шкільне життя

вівторок, Жовтень 25, 2016 | Наталья Галымова
Особливості вивчення математики на другому ступені
Особливості вивчення математики на другому ступені
У сучасному світі, коли усі сфери життєдіяльності людини використовують інформаційні технології, основною цінністю стає інформація. Тому весь час удосконалюється та змінюється система навчання. Головним завданням є допомогти дитині не тільки опанувати сам матеріал, але й опрацювати практичні навички і навчити вмінню самостійно виконувати пошук потрібної інформації.
На 2 ступеню навчання з математики відбувається за програмою «Росток». Це не просто механічні дії додавання-множення, а навчання дитини вибудовувати логічні ланцюги, мислити нестандартно. У цьому величезний плюс. Нас, у свій час, зовсім інакше вчили, а тут – відступ від стандартів, орієнтація на творчість. Головне, щоб кожен учень міг відповісти на питання: що я можу, чого хочу, що мені для цього потрібно і чого не вистачає? Ми працюємо за робочим зошитом-підручником Л. Петерсон. В ньому діти можуть малювати, розв’язувати та, ніби граючись, отримувати нові знання. Завдяки таким підручникам організація навчання відбувається інакше: технологія ця полягає в тому, що вчитель не пояснює дитині: «Я знаю, а ти — слухай», а допомагає побачити проблему і самому спробувати її вирішити. І математика тут — це той матеріал, на якому ми тренуємо здібності дітей до пошуку, до творчості, до спілкування.
Крім звичайних уроків математики один раз на тиждень є заняття із самопідготовки, на яких ми вчимо дітей самостійно виконувати завдання з вивчених тем.
Якщо у дітей є бажання удосконалити свої вміння і навички або допрацювати матеріал, тоді вчитель пропонує додаткові завдання на вихідні.
Обсяг домашніх завдань:
2 кл – 1 вправа на обчислення, 1 задача
3 кл — 2 вправи на обчислення, 1 задача
4 кл — 3 вправи на обчислення, 1 задача
Чим навчання «ростківців» відрізняється від звичайної програми?
- Навички самопрезентації: впевненість у собі, вміння розповідати про себе і свою роботу, подавати себе.
- Здатність виступати перед аудиторією, формулювати думку коротко і ясно, сперечатися коректно, аргументовано відстоювати свою точку зору .
- Критичне мислення і володіння логікою.
- Уміння працювати з різним типом інформації: розуміти, виділяти головне, аналізувати, порівнювати, шукати спільне і відмінність, узагальнювати, класифікувати, мислити за аналогією.
- Навички самоорганізації, дисципліни, тайм-менеджменту.
Також є ще додатковий курс «Практична математика», який розширює кругозір дітей та формує інтерес до математики. Отже, кожна дитина, яка навчається за цією програмою завжди зможе знайти практичне застосування своїх знань у повсякденному житті. На цих заняттях діти вчаться вирішувати різноманітні проблеми, оволодівають навичками самонавчання, самопрезентації та працювати у команді. А також опановують основи винахідництва.
Вивчайте математику, адже математика — це життя!
Автор статті: Максимець Юлія Миколаївна,
вчитель математики 2 ступеню
Просимо Вас при передруку статті розміщувати посилання на наш сайт! © Школа «Афіни», 2016
Теги: дети, домашнее задание, математика, начальная школа, развитие, старшая школа, творчество, школа