Вівторок, 25 Жовтня, 2016   |   Школа Афіни

Особливості вивчення математики на другому ступені

Особливості вивчення математики на другому ступені

  У сучасному світі, коли усі сфери життєдіяльності людини використовують інформаційні технології, основною цінністю стає інформація. Тому весь час удосконалюється та змінюється система навчання. Головним завданням є допомогти дитині не тільки опанувати сам матеріал, але й опрацювати практичні навички і навчити вмінню самостійно виконувати пошук потрібної інформації.

На 2 ступеню навчання з математики відбувається за програмою «Росток». Це не просто механічні дії додавання-множення, а навчання дитини вибудовувати логічні ланцюги, мислити нестандартно. У цьому величезний плюс. Нас, у свій час, зовсім інакше вчили, а тут – відступ від стандартів, орієнтація на творчість. Головне, щоб кожен учень міг відповісти на питання: що я можу, чого хочу, що мені для цього потрібно і чого не вистачає?  Ми працюємо за робочим зошитом-підручником Л. Петерсон. В ньому діти можуть малювати, розв’язувати та, ніби граючись, отримувати нові знання. Завдяки таким підручникам організація навчання відбувається інакше: технологія ця полягає в тому, що вчитель не пояснює дитині: «Я знаю, а ти – слухай», а допомагає побачити проблему і самому спробувати її вирішити. І математика тут – це той матеріал, на якому ми тренуємо здібності дітей до пошуку, до творчості, до спілкування.

Крім звичайних уроків математики один раз на тиждень є заняття із самопідготовки, на яких ми вчимо дітей самостійно виконувати завдання з вивчених тем.

Якщо у дітей є бажання удосконалити свої вміння і навички або допрацювати матеріал, тоді вчитель пропонує додаткові завдання на вихідні.

Обсяг домашніх завдань:

2 кл – 1 вправа на обчислення, 1 задача

3 кл – 2 вправи на обчислення, 1 задача

4 кл – 3 вправи на обчислення, 1 задача

 

Чим навчання «ростківців» відрізняється від звичайної програми?

  • Навички самопрезентації: впевненість у собі, вміння розповідати про себе і свою роботу, подавати себе.
  • Здатність виступати перед аудиторією, формулювати думку коротко і ясно, сперечатися коректно, аргументовано відстоювати свою точку зору .
  • Критичне мислення і володіння логікою.
  • Уміння працювати з різним типом  інформації: розуміти, виділяти головне, аналізувати, порівнювати, шукати спільне і відмінність, узагальнювати, класифікувати, мислити за аналогією.
  • Навички самоорганізації, дисципліни, тайм-менеджменту.

 

Також є ще додатковий курс «Практична математика», який  розширює кругозір дітей та формує інтерес до математики. Отже, кожна дитина, яка навчається за цією програмою завжди зможе знайти  практичне застосування своїх знань у повсякденному житті. На цих заняттях діти вчаться вирішувати різноманітні проблеми, оволодівають навичками самонавчання, самопрезентації та працювати у команді.  А також опановують основи винахідництва.

Вивчайте математику, адже математика – це життя!

Автор статті: Максимець Юлія Миколаївна,

вчитель математики 2 ступеню