Про школу
п`ятниця, Січень 25, 2013 | Елена Штеренберг
Інтенсивний курс з біології в 10-му класі
Шановні учні 10-го класу!
Нагадую, що курс біології у другому семестрі триває з 14.01.13 до 15.02.13., також всі теми повинні бути здані до 01.03.13.
Залік з теми складається з виконаних всіх робіт (самостійних, практичних, лабораторних та домашніх) в робочих зошитах, творчої роботи (у вигляді презентації) та тестування.
Тема 1. КЛІТИНА ЯК ЦІЛІСНА СИСТЕМА
1) Самостійні та домашні роботи в робочих зошитах:
Хромосоми. Каріотип ( стор. 50-51); Лабораторна робота № 9 «Будова хромосом» (стор. 16); Клітинний цикл еукаріотичних клітин. Механізм утворення й загибелі клітин. Митоз (стор. 52-53); Мейоз (стор. 54-55); Обмін речовин і перетворення енергії в клітині (стор. 56-57); Пластичний обмін. Біосинтез білків (стор. 58-60); Практична робота № 5 «Розв’язування елементарних задач з трансляції» (стор. 30); Пластиди. Фотосинтез (стор. 46-48); Сучасна клітинна теорія. Цитотехнології (стор. 61-62). Виконати до 04.02.13
2) Творча робота – одна презентація. Тема презентації на вибір по будь-якому з перелічених вище питань. Захист презентацій 31.01.13
3) Тестування проводитиметься 04.02.13 з питань:
1. Вміти характеризувати:
— генетичний код та його значення в біосинтезі білків;
— будову і функції мітохондрій, пластид;
— процеси гліколізу, біосинтезу білків, фотосинтезу; аеробного і анаеробного дихання в клітинах еукаріотів;
— стадії клітинного циклу еукаріотів;
— причини і способи загибелі клітин;
— хімічний склад, будову і функції хромосом на різних стадіях клітинного циклу;
— процеси мітозу та мейозу в еукаріотів, їх фази;
— положення сучасної клітинної теорії;
2. Розпізнавати:
— аутосоми і статеві хромосоми, структурні компоненти хромосом на схемах і електронних мікрофотографіях ;
— фази мітозу і мейозу на препаратах, схемах, електронних мікрофотографіях, малюнках;
3. Пояснювати:
— значення гліколізу в енергетичному обміні;
— значення двомембранних органел в енергетичному обміні;
— значення процесів анаеробного і аеробного дихання;
— значення фотосинтезу, його планетарну та космічну роль;
— значення вивчення каріотипу організмів різних видів для систематики;
— значення вивчення каріотипу для діагностування і профілактики спадкових хвороб людини;
— значення видової сталості каріотипу;
— зв’язок пластичного і енергетичного обміну в клітині;
4. Порівнювати:
— процеси мітозу і мейозу;
— обмін речовин і енергії в клітинах автотрофних і гетеротрофних, аеробних і анаеробних організмів;
5. Розв’язувати:
— елементарні вправи з трансляції;
6. Застосовувати знання:
— застосування цитотехнологій для лікування захворювань людини;
— про будову клітин для доказу єдності органічного світу;
7. Робити висновок:
— про схожість процесів обміну речовин, що відбуваються в клітинах організмів різних царств живої природи .