главная страница
афинская академия
О.Нечаева. Повышение продуктивности памяти
страницы:
1 2 3
Лучше всего просматривать при разрешении экрана 800 x 600
|
|
Ольга
Нечаєва
ПІДВИЩЕННЯ
ПРОДУКТИВНОСТІ ПАМ'ЯТІ У НАВЧАННІ
|
|
|
|
Одним з напрямків роботи школи є дослідження
розумового розвитку дитини, а також активізація
пізнавальної діяльності учнів. Виходячи з того,
що вимоги до розумової діяльності учнів
безперервно зростають, стає важливим питання про
можливості дитини засвоювати та використовувати
отриманні знання. Тому відпрацювання прийомів
розумової діяльності є одним з основних
психологічних завдань роботи з дитиною. До них
належать й методи підвищення продуктивності
пам’яті й методи управління та активізації
пам’яті.
Одним з прийомів, яким дитина користується на
уроці при засвоєнні нового учбового матеріалу є
використання різноманітних аналізаторів:
зорових, слухових, тактильних. Ця умова є
необхідною і важливою для забезпечення високої
продуктивності пам’яті.
Для підвищення успішності навчання пам’ять
дитини розглядається як процес, що має шість
взаємопов’язаних та взаємодоповнюючих фаз:
сприйняття, концентрація, впечатування,
повторення, забування, пригадування.
Використовуючи кожну фазу як самостійний
пізнавальний процес, по відношенню до учнів
застосовуються раціональні прийоми
запам’ятовування кожного з них.
Основні принципи раціонального сприйняття
інформації:
• Ясність та чіткість формулювання пізнавальних
цілей, відбір суттєвої
інформації.
• Всебічне та інтенсивне використання
аналізаторів.
• Викликання інтересу, використання знань, які
вже маються в дитини.
Основні принципи раціональної концентрації
інформації:
• Розвиток уваги до суттєвого, спрямовання її на
предмет, що вивчається,
виділення нових сторін,
аспектів, ознак, рис, властивостей та зв’язків.
• Відкидання несуттєвої інформації. Інформація
сприйнята, але несуттєва
не повинна ні
впечатуватися, ні повторюватися в пам’яті.
Відкидання
несуттєвої інформації на етапі
короткочасного запам’ятовування.
|
|