Про школу

e6a4c95d1c366feed4d61dc5b9f05e75781d32d8

неділя, Травень 10, 2020   |   Адміністрація Школи

Меморандум

Школу «Афіни» засновано як ідеологічну та організаційну альтернативу традиційній державній школі. Ідеологію Школи «Афіни» розроблено її Засновниками. Цю ідеологію поділяють всі співробітники Школи. Сім непорушних принципів складають її основу.

1

«Афіни» — школа зі своїм власним баченням Майбутнього. Ми свідомі того, що сучасний світ перебуває у кризовому стані, і що дана криза пов’язана із завершенням попереднього та початком нового економічного циклу (так звані «цикли Кондратьєва»). Ми переконані, що з 2018 по 2025 роки відбудуться незворотні зміни у світовій економіці, політиці й соціальній структурі, зумовлені інноваціями в біотехнологіях, робототехніці, телекомунікаціях та енергетиці. Ми ясно бачимо, що в світі зростає протистояння між «новаторами», які намагаються прискорити це Майбутнє, і «традиціоналістами», які за будь-яких умов хотіли б зберегти цінності Минулого. Школа «Афіни» стоїть на боці «новаторів» та протистоїть «традиціоналістам». Виходячи зі свого розуміння конфлікту Минулого з Майбутнім, ми будуємо систему освіти, яка має забезпечити дітей усіма необхідними інструментами для успішної самореалізації в тому Майбутньому, на яке ми очікуємо і за яке ми боремося.

Тому,

  • якщо ви маєте інше бачення Майбутнього, або
  • якщо ви вважаєте, що виходом зі світової кризи є повернення до традиційних цінностей, або
  • якщо ви вважаєте, що протягом близького часу світ мінятися не буде і можна вчити дітей так само, як учили їхніх батьків, дідусів та бабусь,

— наша школа — не для вас.

2

«Афіни» — школа експериментальна. Ми вважаємо, що для нової системи освіти «Афіни» мають стати своєрідною дослідною лабораторією, в якій апробуються як раніше відомі, так і вперше розроблені освітні технології. Наша мета — розбудова ефективної індивідуалізованої системи навчання дітей від молодшого до старшого шкільного віку. Оскільки дослідним шляхом ми встановили, що «покоління» дітей змінюються кожні три роки, наш освітній експеримент не закінчиться ніколи.

Тому,

  • якщо вам некомфортно існувати в умовах постійних змін, або
  • якщо ви вважаєте, що в школі треба користуватися тільки загальноприйнятими, перевіреними й затвердженими державою програмами та методиками, або
  • якщо вас не влаштовує, що діти отримають знання, передбачені державним стандартом, в іншій послідовності та / або в інших формах,

— наша школа — не для вас.

3

«Афіни» — школа демократична. Ми входимо до EUDEC (European Democratic Education Community) і виборюємо принципи демократичної освіти: відповідальна свобода вибору, шкільне співуправління дорослих та дітей, навчання у різновікових групах та відмова від бальної оцінки. Відповідальна свобода вибору передбачає відсутність однакового для всіх навчального плану, неприпустимість «паличної дисципліни» та відмову від виняткової відповідальності викладача за результат навчання. Виконання завдань, розрахованих на самостійну навчальну діяльність учня; збереження підручників і канцтоварів; відвідування консультацій і т.п. — сфера відповідального вибору самого учня.

Тому,

  • якщо ви не вірите у принципи демократичної освіти, або
  • якщо ви вважаєте, що у дітей у школі «занадто багато свободи», або
  • якщо ви гадаєте, що вчитель має змушувати (а не переконувати) учня відповідально ставитися до навчальної діяльності,

— наша школа — не для вас.

4

«Афіни» — школа мультикультурна і мультимовна. Ми виборюємо мрію про Україну як майбутній європейський культурний хаб, подібний до того, яким 100 років тому стала Америка; як перехрестя культур, а не культурну провінцію. Розквіт держав, відгороджених одна від одної ідеологією націоналізму, закінчився разом із Другою світовою війною, і спробу нав’язати українцям цю безперспективну форму державної ідеології ми вважаємо кроком у минуле. Ми проти будь-якої дискримінації людей за національним, релігійним або мовним принципом. Ми за те, щоб мова була засобом спілкуванння, а не розмежування. Ми переконані, що патріотизм — це вільний вибір вільної людини, і чим менше втручатиметься сюди держава, тим краще.

Тому,

  • якщо ви не розумієте, навіщо дітям вчити чотири мови з 1-го класу, або
  • якщо вас не влаштовує мовна політика школи, або
  • якщо ви наполягаєте на пріоритеті національного над загальнолюдським,

— наша школа — не для вас.

5

«Афіни» — продуктивна школа європейського типу. Значна частина наших учнів (як і 2/3 молодих українців) мріє отримати вищу освіту за кордоном. Тому ми більше орієнтуємося на європейську освітню модель, ніж на модель пострадянської української школи. Ми спонукаємо дітей брати активну участь у наукових, соціальних і творчих проектах, а результати оформлювати у вигляді особистого портфоліо. Ми створюємо старшокласникам умови для розвитку «м’яких навичок» (soft skills) і забезпечуємо практичну профорієн­тацію на так званих «факультетах». Результатом навчання в школі ми вважаємо не бал стандартизованого тесту (ЗНО), а здатність молодої людини адаптуватися до нових для неї культурних та економічних умов.

Тому,

  • якщо ви в принципі не розглядаєте можливість навчання дитини за кордоном, або
  • якщо ви вважаєте, що для успішної кар’єри досить «хороших оцінок» та «сильних знань», або
  • якщо ви оцінюєте якість освіти в школі рейтингом ЗНО,

— наша школа — не для вас.

6

«Афіни» — школа сімейного типу. Ми створили її як батьки для своїх власних дітей. Ми не можемо замінити дітям сім’ю, але ми можемо допомогти сім’ї у вихованні дитини. Для цього у нас існує тьюторський супровід. Тьютор — не гувернер / гувернантка, в його завдання не входить розв’язання проблем дитини замість дитини. Тьютор — це значущий дорослий, який допомагає учню усвідомити свої сильні та слабкі сторони, сформулювати короткотермінові й довготермінові цілі, а також мотивує його на досягнення результату. Але вплив сім’ї на дитину — є визначальним.

Тому,

  • якщо ви не готові постійно підтримувати свою дитину в її досягненнях та невдачах, або
  • якщо ви дозволяєте собі мати шкідливі звички, але вимагаєте, щоб ми викорінили їх у дитини, або
  • якщо ви хочете, щоб школа грала роль камери схову з 8.00 до 17.00,

— наша школа — не для вас.

7

«Афіни» — школа, яка вчиться. Ми вважаємо, що кожен учень, кожен дорослий співробітник і школа як ціле — мають право на помилку. Без помилок не відбувається навчання. Ми переконані, що будь-яку систему (людину або організацію) характеризують не помилки, які вона робить, а її реакція на ці помилки. Якщо реакція є такою, що призводить до подальшого виключення факторів, які стали причиною помилки, — значить, людина або організація навчаються і розвиваються. Для навчання й розвитку потрібна доброзичлива психологічна атмосфера, яка заохочує до розумного ризику. Закиди та підозрілість призводять до нервовості і непродуктивних дій як тих, хто навчається, так і тих, хто чесно пробує навчати.

Тому,

  • якщо ви щиро бажаєте допомогти школі стати кращою і повною мірою реалізувати заявлені вище принципи,
  • якщо ви прагнете будувати ваші взаємини зі школою на умовах партнерства, довіри та взаємоповаги,
  • якщо ви готові погодитися з тим, що не всі ваші побажання школа зможе реалізувати на даному етапі її розвитку, і
  • якщо ви готові поставити свій підпис під цим документом,

— ласкаво просимо до нашої Школи.

Засновники Школи «Афіни»

Оксана Балакшина
Олексій Греков
Марина Осадча

Просимо Вас при передруку статті розміщувати посилання на наш сайт!  © Школа «Афіни», 2020

            345

 


Автори сайту
avatar Адміністрація Школи
Усі автори
Про автора