Про школу

Вирус и бактерия

неділя, Лютий 3, 2013   |   Елена Штеренберг

Інтенсивний курс з біології в 10-му класі (продовження)

Шановні учні 10-го класу!

Нагадую, що курс біології у другому семестрі триває з 14.01.13 до 15.02.13., також всі теми повинні бути здані до 01.03.13.

 

Залік з теми складається з виконаних всіх робіт (самостійних, практичних, лабораторних та домашніх) в робочих зошитах, творчої роботи (у вигляді презентації) та тестування.

 

Тема 2. НЕКЛІТИННІ ФОРМИ ЖИТТЯ. ОДНОКЛІТИННІ ТА БАГАТОКЛІТИННІ ОРАГНІЗМИ.

1)      Самостійні та домашні роботи в робочих зошитах:

Віруси, їхня будова й життєві цикли (стор. 68-69), Роль вірусів у природі й житті людини. Профілактика ВІЛ-інфекції та інших вірусних захворювань (стор. 70-71), Пріони, їхня будова й життєві цикли. Роль у природі та житті людини (стор. 72-73), Прокаріоти. Особливості організації і життєдіяльності (стор. 74-75), Роль бактерій у природі й житті людини (стор.76-77), Одноклітинні еукаріоти. Колоніальні організми (стор. 78-79), Багатоклітинні організми. Стовбурні клітини (стор. 80-81),  Тканини тварин. Регенерація (стор. 82-83), Тканини рослинного організму. Гістотехнології (стор. 84-85), Органи й системи органів багатоклітинних організмів (86-87), Регуляція функцій у багатоклітинних організмів (стор. 88-89), Колонії багатоклітинних організмів (стор. 90-91).

Виконати до 14.02.13

2)      Творча робота – дві презентації. Тема презентацій: перша презентація  — віруси, пріони, бактерії (прокаріоти); друга презентація – одноклітинні, колоніальні, багатоклітинні організми (стовбурні клітини, тканини тварин, рослин, гістотехнології, органи і системи органів багатоклітинних організмів, регуляція функцій багатоклітинних організмів) на вибір по будь-якому з перелічених вище питань. Захист презентацій 14.02.13

3)      Тестування проводитиметься 14.02.13 з питань:

1. Вміти називати:
—    неклітинні форми життя;

—     одноклітинні організми;

—     багатоклітинні організми;

—     тканини багатоклітинних організмів;

—     органи рослин і системи органів тварин.

2. Наводити приклади:

—     захворювань людини, які спричинені вірусами і пріонами;

—    одноклітинних прокаріотів;

—     одноклітинних рослин, тварин, грибів, колоніальних одноклітинних організмів;

—     застосування гістотехнологій для лікування захворювань людини;

—     колоній багатоклітинних організмів;

3. Характеризувати:

—     хімічний склад, будову та життєвий цикл вірусів;

—     білки, які входять до складу вірусів, пріонів;

—     нуклеїнові кислоти, що входять до складу вірусів;

—     механізми проникнення вірусів у клітини людини, тварин, рослин, бактерій;

—     особливості вірусів, пріонів, їх роль у природі й житті людини;

—     особливості будови прокаріотів, одноклітинних еукаріотів;

—     автотрофні бактерії (фототрофи, хемотрофи);

—     гетеротрофні бактерії (сапротрофи, симбіонти);

—     аеробні та анаеробні бактерії;

—     шляхи розповсюдження бактеріальних захворювань людини;

—     явище колоніальності  одноклітинних організмів;

—     стовбурові клітини багатоклiтинних організмів;

—     принципи диференціації клітин;

—     типи тканин тварин ( епітеліальні, тканини внутрішнього середовища, м’язові, нервова);

—     типи тканин рослин (твірні, покривні, провідні, механічні, основні);

—     регенерацію тканин у  багатоклітинних тварин і рослин;

—     можливості та перспективи використання гістотехнологій;

—     регуляцію функцій у рослин;

—     регуляторні системи тварин на прикладі  людини (нервову, ендокринну, імунну);

—     тканинний, органний, організмовий рівні організації життя.

4. Обґрунтовувати:
—     способи боротьби з вірусними захворюваннями;
5. Пояснювати:

—      заходи профілактики вірусних захворювань людини, зокрема ВІЛ-інфекції/СНІДу, вірусного гепатиту;

—     заходи профілактики зараження пріонами;

—     шляхи розповсюдження вірусних захворювань людини;

—     роль бактерій в екосистемах;

—     значення бактерій у  господарській діяльності людини;

—     засади профілактики бактеріальних захворювань людини;

—     принципи застосування антибіотиків у лікуванні бактеріальних захворювань;

—     роль одноклітинних еукаріотів у виникненні захворювань людини;

—     роль одноклітинних грибів у природі й  життєдіяльності людини;

—    роль одноклітинних рослин і тварин у природі;

—     значення стовбурових клітин багатоклітинних організмів, створення «банків» для їх зберігання;

—     значення процесу диференцiації клітин, утворення тканин і органів;

—      значення гістотехнологій  у лікуванні захворювань  людини;

—     взаємодію систем регуляції у людини.

6. Застосовувати  знання:
—     про процеси життєдіяльності вірусів для профілактики вірусних захворювань людини, тварин, рослин;

 -    про процеси життєдіяльності бактерій для профілактики інфекційних захворювань та використанні у господарчій діяльності людини;

—      про регуляцію функцій організму людини для збереження власного здоров’я, свідомої поведінки в природі та колективі;

—      для оцінки етичних аспектів досліджень в галузі цитотехнологій і гістотехнологій.

7. Дотримуватись  правил:
—     поведінки в місцях, де можливе зараження вірусами;

8. Робити  висновок:

—       віруси – неклітинні форми життя, обов’язкові внутрішньоклітинні паразити;

—      про різноманітність бактерій, яка пов’язана з розповсюдженням їх в усіх середовищах існування на планеті Земля;

—       про принципи організації та функціонування багатоклітинних організмів.

 

При незадовільних результатах здачі теми чи тривалої відсутності учня, допускається перездача теми на протязі двох тижнів після встановлених термінів здачі.

 

Бажаю успіхів!

Просимо Вас при передруку статті розміщувати посилання на наш сайт!  © Школа «Афіни», 2013

Теги: ,

            5,747

 


Автори сайту
avatar Елена Штеренберг
Усі автори
Про автора