Про школу

опыты-с-грязью

неділя, Жовтень 16, 2011   |   Ольга Сорока

Готуєтесь до першого класу?!

Почався навчальний рік, першокласнички прийшли на перші свої уроки. Приємно бачити, коли вони усміхнені й вже досить доросло ставляться до своїх нових обов'язків. Складніше у тих випадках, коли дитина негативно налаштована, або ж боїться нової ситуації, нових дорослих в своєму житті, а часом і діток, з якими необхідно  навчатися.

Психологічна готовність має досить багато складових, на деякі з них ми-батьки, починаємо звертати увагу вже тоді, коли дитина приходить до школи  і починають виникати труднощі.

Сподіваємось, що зазначені критерії, допоможуть Вам звернути увагу на дуже важливі сторони розвитку Ваших дітей.

  1. Самостійність:
    • уміння одягатися і роздягатися (уміння самостійно застібати гудзики, «блискавки», зав'язувати шнурівки в черевиках);
    • уміння самостійно ходити до туалету (важливо, щоб дитина бувала в туалеті, коли приходить в гості, або в театр, кафе — інколи діти бояться недомашнього туалету, що викликає  додаткове напруження, а інколи може шкодити здоров'ю),  мити руки, користуватися  носовою хустинкою;
    • уміння зробити покупку в магазині (з допомогою батьків); самостійно взяти собі поїсти (знати де лежать продукти, що саме можна з'їсти); самостійно засинати і  спати всю ніч;
    • розуміння приналежності речей певній людині, здатність поступитися своїми інтересами (якщо для цього є вагомі причини).
  2. Допитливість:
    • бажання й уміння ставити запитання та шукати на них відповіді (дуже важливо, щоб дитина отримувала позитивне підкріплення у проявах інтересу).
  3. Спілкування:
    • необхідно, щоб дитина мала контакти з іншими дітьми свого віку, з дорослими, які не є членами сім'ї (бувати в гостях, хоч раз ночувати не у себе вдома, хоч раз посваритися і помиритися з другом, хоч раз стати прикладом для інших, хоч раз викликати позитивну реакцію стороннього дорослого, хоч раз привнести новий ритуал в свою сім'ю);
    • розуміння необхідності вітатися і прощатися (слова вітання), необхідність дякувати і ввічливо просити;
    • уміння вибачитися, уміння попросити про допомогу та запропонувати свою допомогу іншому;
    • уміння висловити свою думку, описати певні події послідовно, уміння розпочати розмову, уміння вислухати партнера.
    • має бути сформована потреба у позитивному поважному спілкуванні з оточуючими.
  4. Турбота про своє тіло:
    • знання назв частин тіла, уміння повідомити про те, де болить, описати свої тілесні відчуття.
    • знання про здібності свого тіла, впевненість у тому, що воно гарне.
    • знання про те, що тіло можно укріпляти й оздоровлювати, прагнення бути здоровим.
  5. Впевненість у собі:
    • дитині необхідно дозволяти завершити певну діяльність, навіть якщо результат не ідеальний. Добре, якщо дитина знає про різні сфери діяльності й знань і впевнена, що в одній з них вона може досягати успіхів;
    • важлива поведінка у ситуаціях суперництва (іграх) — дитина повинна уміти терпіти поразку, оцінювати її, прагнути до перемоги (з урахуванням правил), уміти сприймати поразку на шляху досягнення успіху.
  6. Знання, необхідні для забезпечення безпеки життя:
    • знання домашньої адреси, повних імен батьків;
    • знання орієнтирів дороги до дому, уміння відрізнити свій будинок.
    • знання правил дорожнього руху (уміння перейти дорогу на світлофорі та пішохідному переході, знати основні дорожні знаки, виявляти повагу до ПДР).
    • уміння відповісти на телефонний дзвінок, запропонувати передзвонити пізніше, знати домашній телефон напам'ять, уміти подзвонити батькам. Знання телефонів екстренних служб.
  7. Широкий кругозір:
    • знання про природу (рослин, тварин, явища природи), техніку, різні сфери знань та діяльності людини.
    • широкий діапазон відчуттів, які з'являються в різних ситуаціях — мало знати пропевні явища, важливо їх переживати і відчувати на власному досвіді.

Змокнути під дощем.
Вимазатися під час гри.
Допомогти піднятися після падіння другу чи рідному.
Знайти пташку, спів якої чути.
Посидіти біля вогнища, стомитися від мандрівки і відчути радість повернення додому.
Проявити піклування про тварину, посадити рослину і спостерігати її ріст.
Відчути запах різних рослин, запах дощу.
Побачити небо і пофантазувати, дивлячись на хмаринки —
...і ще безліч інших особливих дрібниць, які й складають неповторність життя.

Відкривайте перед дитиною можливості активного, цікавого, успішного спілкування та пізнання — тоді вона обов'язково впорається як зі вступною співбесідою, так і з адаптацією до школи.

Просимо Вас при передруку статті розміщувати посилання на наш сайт!  © Школа «Афіни», 2011

Теги: , , , ,

            1,583

 


Автори сайту
avatar Ольга Сорока
Усі автори
Про автора